lørdag 28. september 2013

Hestetrening

Siden det er så lenge siden forrige inlegg må jeg legge ut to i dag ;) Jeg og Tanita startet dagen med å dra på vaffelkafé på nærbutikken, meget koselig! Etter en liten strikkeøkt tok vi turen ut for å trene/jobbe litt med hestene sammen med Marte. Jeg ble med som en ekstra hjelper og fordi det er sosialt og gøy å se på. Jeg har funnet ut at det er ganske intressant med hest, de er fasinerende dyr. Shami fikk også være med siden vi skulle rett på tur etterpå. Han synes også hestene er spennende og likte å få være med å se på, selv om han ble litt utålmodig når han måtte stå fast i ett tre og ikke kom bort til resten av gjengen. I går var jeg også med Marte hos hestene for å hjelpe henne litt. Hun har netopp fått en ny unghest som hun trener litt med. Jeg fikk være med som en hjelper, veldig gøy. I dag såg jeg for det meste på. Etter en stund ute med hestene tok jeg og Shami beina fatt. Vi gikk tur runddt Dønnes-fjellet. En meget fin og avlappende tur. Vi tok  en liten tur nedom fjæra også, det var så fint, og Shami synes fjæreer spennende. Jeg fant meg noenfine skjell jeg kanskje kan bruke til noe dekor en gang. Vi hadde en fin og koselig tur begge to.

Litt senere fikk vi besøk av "tante Marte", "bæstemor" og Noha (Martes tanteunge på 3 snart 4 år). Han kom og lekte litt med oss, før han fanget meg med en garnbit og leiet meg i "band" hjem til Marte. Vi var ute og lekte en stund, jeg og Noha hadde det veldig gøy, og jeg tror jeg hadde det like gøy som han;) Jeg fikk også se på ett stort elgekadaver etter stor-oksen som Andreas, søskenbarnet til Marte som også bor på Dønnes skaut i går. Det var ett svært dyr, gøy å fp se kadaveret, jeg synes sånt er litt spennende og gøy å se på... Resten av kvelden strikket jeg til den store gullmedalje hjemme hos Marte. Nå nermer det seg for øvrig innflytning i huset, tar jeg ikke helt feil kan vi kanskje flytte inn i morgen... det blir kjekt å få sitt eget rom å ikke bare sove i stua. Det blir også veldig godt å slippe å bo i koffert. Jeg har hvertfall funnet ut at alt jeg trenger få rjeg plass til i en nokså  liten adidasbag... enn at jeg har tatt med meg så mye unødvendig, og at jeg i det hele tatt har så mye ting, hvor kommer alt fra..? Kanskje har denne måneden vært bra for meg, jeg har insett at jeg trenger meget lite og har det like godt som når jeg har allede tingene, jeg har ikke savnet noe av det. 

"Er dere da reist opp med Kristus, så søk det som er der oppe, hvor Kristus sitter ved Guds høyre hånd. La sinnet være vendt mot det som er der oppe, ikke mot det som er på jorden. Dere er jo døde og deres liv er skjult med Kristus i Gud. Men når Kristus, deres liv, åpenbarer seg, da skal også dere bli åpenbart i herlighet sammen med ham." kol.3,1-4

Martes hest Napoli

Martes hester Lotte og Kleppe

Shami likeer å få være med :)

Hester er spennende

Fjæra er også spennende

Godt å vasse litt

fint med støver, syns det var litt stilig bilde :)

Min skygge i havet... eller... lucky luke...?

Noha og jeg lekte med rundballene, Noha hoppet fra den ene rundballen til den neste, eller fra traktoreggenee som det kommer små traktorer ut av...;P 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar