onsdag 4. september 2013

skolestart

Hei igjen, nå er det en stund siden sist...Det har vært travle dager, og dårlig nett-tilgang så jeg har ikke fått skrevet noe blogginlegg... men nå kommer det en oppdatering:)

På mandag var jeg klar for 1.skoledag, vi skulle møte opp kl. 11.00 i Sandnessjøen for registrering og informasjon. Kvelden før hadde jeg sjekket fergeruta og funnet en ferge som gikk så jeg kom nokså rett til 11... jeg sov hos Marte den natta så hun kunne gi en redd liten student litt psykisk støtte;) Jeg brukte god tid på morran til å stelle meg, gå tur med Shami og spise, før jeg kjørte til Bjørn (fergekaia). Da jeg kom dit var det ingen biler eller folk, og jeg begynte å stusse litt på om det kom nen ferge, da kom jeg på at jeg hadde sjekket søndagens rute og ikke mandagsruta, så den ferga jeg hadde tenkt å ta gikk jo ikke... Så da var det bare å ringe skolen, forklare situasjonen og vente ca tre kvarter på neste ferge, så jeg ble nesten en time for sein til min første skoledag... typisk meg! :P men det gikk nå bra, jeg gikk glipp av litt informasjon, men alt viktig får man jo høre igjen. Jeg fikk registrert meg, ble intervjuet til sånn 5-på til nettsida ( http://www.hinesna.no/node/7810 )og så bar det hjem igjen. I går, tirsdag begynte skolen for alvor med undervisning, jeg tar skolebussen som videregående-elevene tar, de må også til Sandnessjøen og tiden både før skolen og etter passer med mine. Så jeg tar bussen som går ca 07, dermed må jeg stå opp i 6-tiden for å få luftet Shami, spise og kle meg før skolen. Bussen kjører innom mange plasser og stopper ofte så derfor tar den ganske lang tid, så 1.30 min etter at jeg setter meg på bussen er jeg fremme på studiestedet i Sandnessjøen. Jeg får i hvertfall tid å våkne før skolen starter. Det er veldig greie dager, 45 min undervisning og 15 min pause mellom hver time. Matpausen er en hel time, veldig godt! Det er dog ingen kantine men to små kjøkken vi kan lage egen mat på, egentlig veldig greit for det er mye mer økonomisk. Jeg er ferdig på skolen 14.45, og hjemme igjen ca 16. Trøtt og sliten er det godt med mat før en tur. I går gikk jeg rundt Dønnes-fjellet, en meget fin tur der halve turen går i skogen og mesteparten av andre halvdel er på grusvei, det tok en time. Jeg har vært på skolen i dag også, det virker veldig greit, lærerne er både flinke og greie, medelevene mine virker greie. Vi er meget spredt både i alder, bakgrunn, kjønn og bosted. Det er veldig spennende både det vi lærer og det å bli kjent med klassen. Jeg tror det vil bli et bra men krevende år. :)

Jeg har desverre ikke tatt så mange bilder i det siste, men her er noen få.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar