tirsdag 17. september 2013

travle dager

Beklager få oppdateringer den siste tiden, det har vært travle dager med skole. Etter to uker med samling i Sandnessjøen var det veldig godt med helg. Da var det litt godt å vite at det er en hel måned til neste samling. Men det betyr jo ikke fri og late dager i mellomtiden. Nå kommer den harde virkelighet med lesing og selvstudie inn, da kreves selvdisiplin på det sterkeste. Det er nå min andre dag med selvstudie (startet etter helgen ;)), så langt har det godt veldig bra. Fikk lest masse i går, men jeg leser det samme  idag igjn, fant ut at jeg ikke lærte/husker så mye dersom jeg bare leser, så idag er notatbok, penn, tusjer og fargeblyanter framme. Jeg leser på anatomien, og starter med celler, så jeg tok meg tiden til å tegne, farge og sette navn på en celle og alle dens organeller. Jeg lærer nok mer av dagens økt, i tilegg har jeg notater å gå tilbake til når jeg skal repetere. Nå har jeg matpause, det er viktig med litt pauser av og til så stoffet får tid å synke in, og hjernen kan få litt luft og hvile.

I helga fikk jeg slappet godt av etter to harde skoleuker. Det var meget godt. Vi fant på noe hver kveld, var sosiale og hadde det gøy sammen. På dagtid var vi borte på dugnad i huset, det nermer seg virkelig innflytningsklart, og det blir virkelig fint! I går var jeg og Marte hos frisøren på Solfjellsjøen for å stusse håret. Jeg trengte bare så vidt å ta litt i tuppene, fikk også klippet det litt opp så det skulle få litt fasong. Jeg ble godt fornøyd:) Etter jeg hadde lest i går tok jeg med meg Shami på tur i skogen. Vi gikk en lang tur, vi gikk først på en gammel traktorvei før vi bare fant vår egen vei å gå. Det var en fin tur, og etter to timer var det godt å komme inn å slappe av litt.










"For jeg vet de tanker jeh tenker om dere, sier Herren. Det er fredstanker og ikke tanker til ulykke. Jeg vil gi dere fremtid og håp. Og dere skal påkalle meg og gå av sted og be til meg, og jeg VIL høre på dere. Dere skal søke meg, og dere skal finne meg når dere søker av hele deres hjerte. Jeg VIL la meg finne av dere, sier Herren." jeremia 29,11-14a.

Gud elsker deg, han har bare gode tanker om deg, og han har lovt at han skal la seg finne om du søker han av hele ditt hjerte. Ikke nøl med å søke han, du vet aldri når det er for sent. Gud ønsker så inderlig ha deg sammen med seg, han ønsker så indelig å vise deg hvor høyt han elsker deg, og han har et evig liv i vente til deg som Jesus allerede har betalt for da han døde på korset. Dette evige livet er betalt for og venter på at du skal ta i mot det, det ligger der uansett om du vil ha det eller ikke. Gud blir ikke mindre Gud om du ikke vil ha noe med han å gjøre. Han elsker deg så høyt uavhengig av hvem du er, hva du gjør/har gjort og uavhengig av om du vil ha noe med Gud å gjøre eller ikke, han elsker DEG! Ha  en velsignet fin dag, og glem ikke Herre og alle hans velgjerninger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar