mandag 26. august 2013

Fikse altmulig dagen..

Idag har vært en regnfull dag med mye vind. Så vi fant ut at vi skulle ta en tur til kommunesenteret Solfjellsjøen og fikse diverse ting. Vi satte oss alle 4 i bilen min og kjørte. Med all den vinden ble bilen slengt både hit å dit på veien, men vi kom oss helskinnet frem alle sammen, inklusiv bilen. Vi startet med biblioteket, som faktisk er ganske stort. Der fikk Tanita og Anne Christine fikset seg med litt skolebøker. Jeg fikk skrevet ut diverse papirer jeg trenger til søknad om politiattest (som jeg må ha for å gå sykepleien). Deretter for vi på posten for å få postet diverse brev, bl.a. min politiattest --- --søknad som jo nå var klar. Så gikk turen til spar butikken for å handle mat for uka. Vi tok også turen innom frisøren for å bestille time, alle skal nemlig stusse håret sitt. Vi fikk to og to på samme dag, veldig greit. Vi måtte også sjekke ut den nye interiør/garn/blomsterbutikken som ligger vegg i vegg med frisøren. Her hadde de mye fint. Jeg fikk kjøpt meg litt garn så jeg kan strikke meg ett par ullsokker. Alle ullsokkene mine ligger nemlig nedpakket en eller annen plass i alt flyttelasset mitt borte i huset, så jeg må bare strikke meg ett par å ha nå til vi får flyttet inn. Vi kjørte også en tur innom coop butikken på Stavseng, der kjøpte vi også litt garn, jeg skal begynne å strikke litt diverse som jeg kan selge på julemesser, greit med litt ekstra inntekt når man nå blir fattig student. Tilbake i leiligheten fikk vi slappet litt av og spist litt før vi gikk bort til Marte for å spille Wii U (TV-spill). Det er fantastisk morsomt, selv om jeg er ganske dårlig på det. Noen timer senere måtte jeg bare mote meg opp for å gå en tur i det fantastiske været. Da jeg kom ut oppdaget jeg at selv om det var litt surt, vått og vind så var det herlig å gå tur. Litt regn har aldri skadet noen, jeg er da vantett, så det gikk fint. Etter en fin runde på ca en time var det dog godt å komme inn i varmen igjen og få på seg tørre klær. Kvelden har vi bedrevet med snakking, høre på musikk og strikke. Så selvom været ikke er helt topp, og jeg kjenner jeg blir litt daff og trøtt, så har det vært en fin dag :) De nederste bildene er av Shami med hans nye fne genser som jeg kjøpte på tilbud i sommer, det står "hug me pleas" som betyr: vær så snill å gi me en klem, syntes den vvar så søt :P måtte også kle den på bamsen til Shami som heter Bulle fordi det er en bulldog...

Jesus siser: "Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Far uten ved meg."
joh.14.6







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar