tirsdag 13. august 2013

Oppstart blogg:)

Heisann!
Da har jeg fått meg blogg. Her skal jeg skrive litt om mitt liv, og spesielt skal jeg skrive om mitt liv på Dønna. For jeg flytter til Dønna kommune i Nordland, dette er en øy med ca 1500 innbyggere og den er 192 km². Der skal jeg bo sammen med mine venner Marte, Tanita og Anne christine. Jeg skal der studere sykepleien samlingsbasert i Sandnessjøen, og skal derfor bli der i hvertfall i 4 år dersom ting går som planlagt. Jeg er vokst opp i bygda Kårvikhamn i Lenvik kommune, Troms fylke. Nå nyter jeg min nest siste kveld hjemme før jeg flytter. På torsdag morgen starter jeg turen søråver. Flyttelasset er stort sett på plass, da jeg kjørte det ned i mai samtidig som jeg besøkte Marte som kommer dra Dønna. Så nå skal jeg bare ha med meg selv, hunden min Shami og de siste småtingene som viste seg og bli mer enn tenkt... Turen går først til min tante og onkel med søskenbarn på Murumoen i Lierne. Deretter går turen til Val videregående skole for å levere ene søstra mi, før turen går videre opp til Dønna. Der venter Anne Christine og Tanita i en midlertidig leilighet før huset vi skal bo i er ferdig oppusset. Marte er foreløpig vår nærmeste nabo før vi alle flytter inn i huset.

Vel, du lurer kanskje på hvorfor jeg skal flytte til Dønna, og hvorfor i all verden skal jeg studere DER? Jo det kan jeg fortelle deg,...vel det ble egentlig bare slik... Jeg og Marte hadde tenkt å flytte sammen til Trondheim og studere. Men vi hadde egentlig ikke så lyst å bo i en by noen av oss, jeg er ikke akkurat ett by-menneske... Så ble det bare til at vi heller skulle til Dønna. Jeg tror det var Gud som kalte oss ditt, han har nok en plan med at akkurat vi fire skal til Dønna. Vi har alle bedt masse over saken, og uten at vi egentlig har gjort noe spesielt, har alt bare lagt seg til rette. Så det er nok Guds verk at jeg skal til Dønna og studere. Det blir veldig spennende å se hva han har tenkt for oss der. Hvilke oppgaver og utfordringer vi vil møte. Tryggheten er at Jesus alltid er med oss og bærer oss, vi går bare i hans fotspor.
Jesus sa til dem: «Kom og følg meg, så vil jeg gjøre dere til menneskefiskere!» mark. 1,17

Ha en fin kveld :)
-Else



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar