søndag 18. august 2013

Sau<3

Idag har vi bedrevet dagen som sauebønder på Murumoen. Det var ca 300 sauer som skulle samles, makkes, sorteres og flyttes. Vi var med alle sammen, både bøndene på Murumoen, bestemor og bestefar som også er her på besøk, Cecilie, mamma og jeg. Det var mange timers arbeid. Vi var dog heldige med været, og slapp unna det meldte regnet, vi fikk sol istedet. Selv om sanking, jaging og "pressing" av sauer og lam kan være tungt, så syntes jeg det var kjekt. Det er godt å få brukt kroppen litt, og arbeide så man blir varm. Mange mener jo at sauer er noen dumme og stae dyr. Men jeg liker sauer. De er koselige, og fine å jobbe med. Så klart kan de være ganske sta, men det er jo bare å være like sta tilbake...;) koselig er det også med de litt tammere sauene og lamme som gjerne vil ha en klapp og to bak øret:) jeg har rett og slett storkost meg en dag med sauene. Desverre har jeg ingen bilder fra dagens verk, da vi var så opptatt med å jobbe at jeg ikke tok noen bilder... Men jeg fant et bilde av en sau på nettet, for de som lurer på hvordan de ser ut..;p




Når vi var ferdig med sauene ventet en dusj etterfulgt av en pause på sofaen, før taco stod for tur. Etter kjapp og effektiv laging var det meget godt med mat. Sofa, snop og prat i stua var en fin og god avkobling før leggetid. Det har vært en meget god dag med fint vær, flotte folk, kjekke sauer og god mat, det kan nesten ikke bli bedre. :) (håper for øvrig jeg får en stjerne fra gjengen på Murumoen etter dette innlegget... ;p ) i morgen bærer turen videre til Val VGS der Cecilie skal av. Det er åpningsfest, det blir kjektåtreffe igjen gamle kjente. Det er fortsatt en del ansatte fra da jeg gikk der, så det er fint å komme tilbake til Val en tur.

Jesus sier: "Mine sauer hører min stemme, jeg kjenner mine og mine kjenner meg".

Nydelig måneskinn i vannet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar