fredag 23. august 2013

Finvær og fri

Etter noen dager med forholdsvis mye regn, vind og skiftende vær har vi nå hatt en dag med nydelig vær. Temperaturen er ok, sola skinner fra klar himmel, fantastisk. Dette ville jeg utnytte og kunne endelig ta meg en tur i skogen uten å måtte ha på meg redningsvest... Så jeg tok meg en tur i naturstien som fører opp til Dønnesfjellet og er en fin runde å gå. Den er ganske passelig i lengde, åsså går man i skog og mark. Shami var veldig fornøyd med å få gå i skogen isteden for asfalten. Det var en herlig tur, fra toppen av Dønnesfjellet som bare er 127 moh er det ufattelig god utsikt! Du ser så langt og så mye, å på en så fin dag er det bare helt fantastisk. I går var vi forøvrig og jobbet i huset, pusset og malte vegger, nå er det stort sett bare ett strøk igjen på rommene. Skal dit imorgen også, så da skal jeg ta litt bilder og legge ut, det blir veldig fint. Idag kom Tanita tilbake fra Nesna, hun har hatt skole denne uka og har sovet på Nesne. Så nå er vi endelig skikkelig samlet alle fire. Vi tok en jentekveld hos Marte, med prat og Jane Austin film, fornuft og følelser. Det er en nydelig film. Det var en fin kveld. Da vi kom ut for å gå tilbake til leiligheten var det en nydelig nattehimmel ute. Stor klar måne, og en god del stjerner. Så jeg tok en litt lengre tisse-tur med Shami før leggetid for å se litt på stjernene, jeg er så glad i stjerner og nattehimmelen. Så nå er tennene pusset og pysjen på, Shami har inntatt senga mi, og venter bare på at jeg skal jage han ner(hvertfall i fotenden). Dere får litt bilder fra turen idag.
God natt!
Salme 8
V2. Herre, vår Gud, hvor herlig ditt navn er over hele jorden.
V4. Når jeg ser din himmel, et verk av dine fingrer, månen og stjernene-som du har satt der,
V5. hva er da et menneske, siden du kommer det i hu, et menneskebarn-siden duettar deg av det?
V10. Herre, vår Gud, hvor herlig ditt navn er over hele jorden!

Shami har en utsiktspost...














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar